
تیبا اولین خودروی ملی سایپا بعد از پراید بود که با هدف ارتقاء طراحی، ایمنی و عملکرد نسبت به پراید معرفی شد. در اپلیکیشن کارا، تیبا بهعنوان یک گزینه اقتصادی، مناسب برای رانندگی شهری و مصرف پایین سوخت معرفی میشود، مخصوصاً برای کسانی که دنبال خودروی کمخرج هستند.
کلاس بدنه: سدان کوچک اقتصادی
موتور: ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی
قدرت: ۸۷ اسب بخار
گیربکس: ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت: ~۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
امکانات: دو ایربگ، ترمز ABS، تهویه دستی، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی ساده
مصرف سوخت پایین
هزینه نگهداری و قطعات بسیار ارزان
مناسب برای رانندگی روزمره در شهر
خدمات پس از فروش گسترده در سراسر ایران
رانندگی ساده و نرم
طراحی ساده و بدون جذابیت
کیفیت مونتاژ پایین در برخی نسخهها
ایمنی و امکانات رفاهی محدود
صدای زیاد موتور داخل کابین
سواری خشک در دستاندازهای شهری
۱. تیبا بهتره یا کوییک؟
کوییک ظاهر و امکانات بیشتری داره، اما تیبا اقتصادیتر و خرجش کمتره. برای مصرف شهری، تیبا منطقیتره.
۲. تیبا مناسب سفر هست؟
فقط در حد سفرهای کوتاه یا ۲ نفره؛ چون سواری خشکه و فضای صندوق کوچکه.
۳. هزینه تعمیر و نگهداریش چقدره؟
خیلی پایینه! یکی از کمخرجترین ماشینهای ایران محسوب میشه.
۴. آیا تیبا هنوز ارزش خرید داره؟
کارا میگه اگه دنبال ماشین صفر، کممصرف و با هزینه نگهداری پایین هستی، تیبا همچنان جزو گزینههای اصلی اقتصادیه.

گیربکس CVT شاهین اتومات با نرمی و هماهنگی خوب با موتور توربو، رانندگی آرام و راحتی را برای کاربران شهری فراهم میکند. هرچند این گیربکس نیازمند سرویس م

گیربکس شاهین با وجود اینکه بر اساس پلتفرم محصولات قدیمیتر سایپا ساخته شده، اما تقویتهایی برای هماهنگی با موتور توربو دریافت کرده است.

گیربکس ساینا چه در نسخه دستی و چه در نسخه اتومات، عملکردی قابل قبول برای یک خودروی اقتصادی ارائه میدهد. هرچند مشکلاتی مانند صدا در دندههای پایین یا
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.